وردپرس و سئو چیست؟

فهرست مطالب

وردپرس چیست؟

وردپرس (WordPress) یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است. امروزه بیش از ۴۰ درصد از وبسایت‌های روی اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند. بسیاری از وبسایت‌های معروف نظیر نیویورکر، مجله تایم، بی بی سی آمریکا، ادوبی بلاگ، والت دیزنی و مرسدس بنز از وردپرس استفاده می‌کنند. حتی سایت کاخ سفید امریکا نیز همچنان از وردپرس استفاده می‌کند. از بین وبسایت‌های معروف ایرانی نیز بسیاری از خبرگزاری های و سایت‌های محتوا محور نظیر سایت تجارت نیوز، سایت چطور، سایت متمم و مجله دیجی کالا از این سیستم استفاده می‌کنند.

سیستم مدیریت محتواسی وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست توجه کاربران و توسعه دهندگان وب را به خود جلب کند. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های مدیریت محتوا را در اختیار دارد. از وردپرس همچنین به عنوان یک راهکار برای فروش اینترنتی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز می‌توان استفاده کرد.

 

سئو وردپرس چیست؟

سئو وردپرس (WordPress SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی و افزایش رتبه‌ی گوگل در سایت‌های وردپرسی انجام می‌شوند.

سادگی سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما کمک می‌کند زمان زیادی را در تولید و انتشار محتوا صرفه جویی کنید. بسیاری از نیازمندی‌های سئو بصورت پیشفرض در وردپرس رعایت شده‌است. بخش بزرگی از سئو مربوط به مباحث تکنیکال می‌شود اما زیبایی وردپرس در امکان بهبود جنبه‌های مختلف سئوی تکنیکال حتی برای کاربران با دانش فنی کم است.

البته که سیستم مدیریت محتوای انتخاب شده توسط شما تضمین‌کننده موفقیت شما در صفحات جستجوی گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی نیست و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئوی موثر باشد. شما باید همچنان برای بهبود سئوی سایت وردپرسی خود تلاش کنید. در ادامه مهمترین مزایای وردپرس از نظر سئو را بررسی خواهیم کرد.

 

برای آموزش سئو وردپرس چکار کنم؟

اطلاعات ارائه شده در این مقاله را به دقت بخوانید و به کار ببندید. البته در نظر داشته باشید سئو تنها مختص به موارد فوق نیست و هر سایتی باید استراتژی مشخصی برای تولید محتوا و اولویت بندی صفحات داشته باشد. در صورتی که نیاز به راهنمایی در زمینه تنظیم استراتژی سئو دارید می‌توانید از خدمات مشاوره سئو حرفه ای نردبان استفاده کنید.

جمع بندی:

امیدواریم مطالب ارائه شده در پست آموزش سئو وردپرس به شما در بهینه سازی سایت وردپرسی و بالا بردن سئو وردپرس کمک کند. نکات سئو ذکر شده در این راهنما را فرا بگیرید و آن‌ها را به کار ببندید. شما باید در طی چند ماه نتایج حاصل از بکارگیری نکات بالا را در افزایش ترافیک سایتتان مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید سئو یک رقابت دائمی است و بسیاری از موارد بالا ممکن است در طول زمان دچار تغییر شوند و یا اثرگذاری خود را از دست بدهند. اگر به دنبال یادگیری مستمر و مداوم نکات سئو وردپرس هستید و نمی‌خواهید از رقبایتان عقب بیافتید این مقاله را بوکمارک کنید زیرا ما همواره این مقاله را بروز می‌کنیم. همچنین اگر می‌خواهید جدیدترین اخبار و ترفندهای سئو همیشه در اینباکس شما باشد مشترک خبرنامه نردبان شوید.

شما در مورد سئو وردپرس چگونه فکر می‌کنید؟ می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید و اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *