شروع بازاریابی اینترنتی با وردپرس
سئوی سایت
اگر مخاطبان برای رسیدن به کسب و کاری مثل شما در گوگل کلماتی را جستجو میکنند، حتماً به سئو نیاز دارید. مثلا اگر در سایت تلفن همراه میفروشید خیلی از مخاطبانتان نام تلفن مورد نظرشان را در گوگل جستجو میکنند تا به سایتهایی مثل سایت شما رسیده و از آن محصولشان را بخرند.
حالا در فرایند سئو شما با انجام کارهایی مثل نوشتن مقاله متنی در سایت و البته کارهای تخصصی دیگر، کمک میکنید که گوگل سایتتان را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی کرده و در کلمات مختلف به صفحاتتان رتبه بدهد.
ایمیل مارکتینگ
به طور کلی در دنیای وب بسیاری از مخاطبان بعد از ورود به سایت، عمل خاصی انجام نداده و از آن خارج میشوند. مثلا ممکن است در روز به 1000 بازدید برسید و از این هزار نفر فقط 10 نفر اقدام به خرید محصولاتان کنند.
حالا ایمیل مارکتینگ یکی از راهکارهایی است که اجازه میدهد تعداد مخاطبان خریدار و به طور کلی نرخ تبدیل را افزایش بدهید. در این فرآیند به بهانههایی مثل ارسال یک هدیه کوچک، یک آموزش رایگان یا یک فایل pdf بهدردبخور، آدرس ایمیل مخاطب را از خودش دریافت میکنید. سپس هر از گاهی برایش مطالب جذاب مثل آخرین مقالهای که در سایت منتشر شده را ارسال خواهید کرد. در نهایت هم در جشنوارههایی که برگزار میکنید با ایمیلها مخاطبان را به خرید محصول ترغیب میکنید.
بازاریابی در شبکههای اجتماعی
بازاریابی در شبکههای اجتماعی و مخصوصاً اینستاگرام و توییتر این روزها در ایران بازدهی خیلی خوبی دارد. در این فرآیند تلاش میکنیم محتواهای جذاب، ارزشمند یا گاها سرگرمکننده و البته مرتبط به محصولمان منتشر کنیم تا مخاطبان به کاربر ما تبدیل شوند.
تبلیغات آنلاین
در نهایت بخشی از فرآیند بازاریابی آنلاین شما هم به کمک تبلیغات آنلاین پیش میرود. تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در اپلیکیشنهای موبایل و… . البته اصولاً کسب و کارها بعد از گذشت مدتی که توانستند به درآمد خوبی برسند از تبلیغات کمک میگیرند، مگر اینکه از ابتدا استراتژی خاصی داشته باشند.